WineOS 2025: Slavonska vinska čarolija

wineos.press

Deseti WineOS by Graševina Croatica okupio je više od 150 brendova i 4000 posjetitelja, čime se potvrdio kao najveća vinska manifestacija na istoku Hrvatske. Prostor Gospodarskog centra Osječko-baranjske županije bio je ispunjen preko 800 etiketa pića, mirisima i okusima delicija te kulinarskim showovima. Posjetitelji su uživali u Wine&Dine radionicama, a posebna pažnja bila je usmjerena na vinare iz regije Slavonija i Hrvatsko Podunavlje. Inovacija poput People’s Choice privukla je posjetitelje da sudjeluju i biraju svoje favorite, čime je manifestacija postala interaktivnija nego ikada prije

Uz vinare, na sajmu su sudjelovali i proizvođači hrane i delicija, a kulinarski show na glavnoj pozornici dodatno je obogatio doživljaj. Prostor Gospodarskog centra Osječko-baranjske županije u Osijeku bio je ispunjen mirisima i aromama dok su posjetitelji prolazili kroz štandove, degustirajući vina iz različitih vinorodnih područja.

Na štandu Vina Erdut posjetitelji su mogli kušati Graševine iz 2021. i 2024. godine, Cabernet Sauvignon i vrhunski Merlot, kao i nova vina.

“Izložili smo i novu liniju pod nazivom New Line, iz koje se mogu degustirati Graševina, Pinot sivi, Rose i Cuvee Noir. Radi se o liniji polusuhih vina sa zadržanim malim ostatkom šećera. Mislim da će ova vina biti zanimljiva ljudima i na tržištu i ovdje na WineOS-u jer su malo neobičnija, nešto drugačija od naših uobičajenih suhih vina. Također, ovdje se može premijerno kušati i mlada Graševina 2024., koja je osvojila zlatnu medalju na prestižnom ocjenjivanju u Bukovlju,” istaknuo je ponosno Hrvoje Cesarec, enolog erdutske vinarije.

Svoja vina predstavila je i jedna od novijih vinarija, Royal Hill s Daljske planine, koja se na tržištu pojavila prije tri godine.

„Predstavili smo novi Blanc de Noir, zanimljivo bijelo vino dobiveno kratkom maceracijom crnog pinota. To je lagano, aromatično i vrlo pitko vino proizvedeno od visokokvalitetnog grožđa. Također imamo tri pjenušca – Rose, Extra Brut i tradicionalni Brut koji je već dvije godine na kvascima i još odležava,” pojasnio je Mateo Borojević, mladi poduzetnik koji predvodi Royal Hill. Najavio je i proširenje kapaciteta vinarije, uključujući novi restoran i smještajne kapacitete.

Vina bez sumpora probijaju se na hrvatsko tržište

Posjetitelji su imali priliku kušati pjenušava, bijela i crna vina biodinamičke proizvodnje iz vinarija BIO Cantina Orsogna i BioVitis. Od pjenušavih vina na raspolaganju su bila ZeroPuro Stillae Pecorino Spumante (extra brut iz 2022.) i Civitas Pecorino Spumante brut (2022.) vinarije Lunaria.

„Predstavljamo talijansku i njemačku vinariju sa stoljetnom proizvodnjom biodinamičkih vina. Riječ je o veganskim vinima bez sulfida, aditiva i pesticida. Iako tek osvajamo hrvatsko tržište, već postoji više od 75 biodinamičara u Hrvatskoj,” naglasio je Krešimir Sommer, čija tvrtka zastupa te vinarije.

Od samog početka WineOS-a, Vinarija Antunović iz Dalja vjerno sudjeluje i redovito premašuje očekivanja vinske publike.

„Imamo novo vino Grand Selection Cabernet Sauvignon 2021., novi Cabernet Franc i novi Tango with Life. Premijerno predstavljamo i Muškat Ottonel 2024. godine. Prošlogodišnja berba bila je zahtjevna, ali smo uspjeli zadržati svježinu u vinima,” rekao je Branimir Turk koji vodi butik vinariju zajedno s majkom Jasnom Antunović.

Prvi puta na WineOS-u sudjelovala je vinarija K55 iz Aljmaša, čije je rose vino prema glasovima posjetitelja zasjelo na prvo mjesto.

„Vinariju smo preuzeli prije tri godine, a prošle godine smo prvi puta izašli na tržište s našim vinima. Kako su slavonska vina visoke kvalitete, nije lako nositi se s tolikom konkurencijom. Ovaj festival nam daje priliku da predstavimo svoja vina,” rekao je Krunoslav Dugalić, vlasnik vinarije K55.

Vinarija trenutno na tržištu ima Sauvignon Blanc, Graševinu, kupažu traminca i muškata, te posebnu Kadarku.

„Kadarka je bila dominantna sorta na ovom području, vino vlastele i gospode, koje je gotovo nestalo početkom 20. stoljeća. Odlučili smo joj vratiti stari sjaj,” dodao je Dugalić.

Baranjska Vina: Predstavljanje Vinarije Szabo i Vinarije Josić

Za baranjska vina prošlogodišnja berba bila je jedna od najboljih. Vinarija Szabo iz Karanca predstavila je mlada vina iz 2024. godine – Graševinu, Sauvignon Blanc i mladi Rose.

„Većinu vina prodajemo u svojoj kušaoni, ali volimo sudjelovati na ovakvim manifestacijama da bismo dobili povratne informacije. Publika je znatiželjna i dobro upućena,” rekla je Anastazija Balint Szabo.

Vinarija Josić iz Zmajevca, s 24 hektara vinograda, godišnje proizvede oko 250 000 litara vina.

„Najviše proizvodimo graševine i cabernet sauvignon. Na WineOS-u imamo sav naš asortiman, uključujući pjenušac Grand Cru. Ovaj festival je prilika da se susretnemo s partnerima, gostima i prijateljima, te razmijenimo iskustva s kolegama vinarima,” rekao je Zdravko Josić, jedan od vlasnika vinarije.

Vinarija planira proširiti proizvodnju na 400 tisuća litara i upravo započinju gradnju velike proizvodne hale.

„Prošlogodišnja berba bila je jedna od najboljih. Svu radnu snagu imamo iz lokalnog stanovništva,” dodao je Josić.

WineOS 2025 by Graševina Croatica: Postavljanje Trendova

Deseto izdanje WineOS-a by Graševina Croatica privuklo je brojne izlagače, poslovne posjetitelje i goste u Gospodarski centar Osječko-baranjske županije. Kao najvažniji vinski događaj na istoku Hrvatske, WineOS je ponovno postavio trendove i standarde, ne samo za Osijek nego i za cijelu regiju.

Uz 125 izlagačkih mjesta i glavnu pozornicu koja je vrvila aktivnostima, više od 150 brendova predstavilo je svoje proizvode i usluge. Tijekom dva dana, oko 4000 posjetitelja, uključujući izlagače, poslovne posjetitelje, goste, novinare i krajnje potrošače, pohodilo je sajam. Zahvaljujući izravnom uključivanju udruge Graševina Croatica, fokus je bio na vinarima vinske regije Slavonija i Hrvatsko Podunavlje, a ugošćeni su i gosti iz drugih hrvatskih regija i inozemstva.

“Ova suradnja postoji od prvog izdanja sajma, tada još festivala, a ove smo godine htjeli poboljšati našu vidljivost i dodatno istaknuti značaj naših proizvođača. Hvala partnerima iz Dekantera koji su svojim idejama i iskustvom značajno doprinijeli našoj javnoj prepoznatljivosti i ukazali na važnost naših članova u vinskoj priči Hrvatske,” izjavio je Tomislav Panenić, direktor Graševine Croatice. Dodao je kako udruga Graševina Croatica okuplja neke od najvećih i najboljih proizvođača vina u državi, te kako je upravo graševina ta perjanica koja je u svakom smislu najvažnija. Naglasio je i veliko zadovoljstvo zanimanjem gostiju za besplatne Wine&Dine radionice za koje se tražilo i mjesto više.

Noviteti na WineOS-u 2025

WineOS 2025 by Graševina Croatica ove je godine predstavio nekoliko noviteta. Uz vrhunske Wine&Dine radionice, izvrsne masterclass radionice te eno-gastro kviz Deana Kotige, glavna novost bio je bio je People’s Choice. Po prvi puta publika je imala priliku birati svoje favorite, glasajući za najbolje proizvode. U kategoriji bijelih vina najboljim je proglašena Lara 1/6 vinarije Roxanich, dok je među rose vinima slavila aljmaška vinarija K55. Još jedna nagrada otišla je u Istru, vinariji Roxanich za Superistrian u kategoriji crnih vina. U kategoriji pjenušavih vina pobjedu je odnio Lanson organic green bio šampanjac predstavljen od strane Lume, a u kategoriji destilata pobijedila je destilerija Moostra iz Đakovačke Satnice za šljivovicu. Troje najsretnijih glasača također će se sjećati desetog WineOS-a by Graševina Croatica jer su dobili poklone u obliku troilitarske boce graševine s posebnom etiketom sponzora Belje.

Deseti WineOS organizirale su udruge Dekanter i Graševina Croatica uz suorganizaciju i pokroviteljstvo Osječko-baranjske županijeHrvatske agencije za poljoprivredu i hranuHrvatske gospodarske komoreTurističke zajednice Osječko-baranjske županije i Gospodarskog centra Osječko-baranjske županije. Posebni pokrovitelji sajma ove godine bili su Vlada Republike Hrvatske i Hrvatski sabor.

„Vidimo se 2026. na jedanaestom WineOS-u!“, riječi su kojima su se organizatori na kraju dvodnevnog sajma oprostili od svih izlagača, posjetitelja i medijima koji su ih pratili.

Podijelite ovaj članak