U Hrvatskoj će ove godine, kao i lani, putovati čak 79 posto stanovnika, od kojih će većina, njih 64 posto, i ove godine pohoditi obalu, pokazalo je istraživanje Hendala kojom je otvorena Beep Up Putni kofer konferencija.
Njih 45 posto će ljetovati u vlastitoj vikendici ili kod prijatelja. No, za razliku od lani, kada je to učinilo njih jedan posto, ove će godine tri posto hrvatskih putnika svoj glavni godišnji odmor provesti u planinama. Isto tako, primijećeno je i kako hrvatski putnici sve više izbjegavaju putovanja vikendom, a sve češće se odlučuju i za predsezonu ili postsezonu. Glavni su razlozi manje gužve i vrućine te prihvatljivije cijene.
Kakve su cijene?
A upravo su cijene bile jedna od gorućih tema na konferenciji, no gotovo se u svakoj rečenici povezivala s riječi ‘kvaliteta’. Toga se dotakao i Igor Radić, savjetnik ministra turizma, koji je kao glavni cilj naveo razvijanje cjelogodišnjeg i regionalno uravnoteženijeg turizma. Hrvatska je, kaže, dosegla strop broja dolazaka te dugoročno nije cilj povećavati taj broj.
‘Nema prostora za drastično povećanje turista, ali i konkurencija se budi, i to nam je signal da kroz kvalitetu zadržimo broj dolazaka i noćenja’, istaknuo je Radić na konferenciji Beep Up Putni Kofer u Šibeniku.
Prostor za napredak, osim u kvaliteti, vidi i u razvoju kontinenta koji bi ponudio komplementarni proizvod onom suncu i mora.
‘Ako nema kvalitete, i najjeftinija je stvar preskupa’
Tomislav Fain iz Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) rekao je kako smo nešto što skuplji, nego ranije, ali da je tema novca ona o kojoj je teško razgovarati.
‘Samo neka imamo vrijednost za novac i gosti će to prepoznati‘, kazao je. U suprotnom, dodao je, i najjeftinija će stvar gostu biti preskupa.
‘Sređivanje tržišta privatnog smještaja kasni 10 godina’
Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja, govorila je o, kako ga je nazvala, kreativnom neredu na tržištu. Od 1. siječnja se krenulo u njegovu stabilizaciju donošenjem novih zakona, ali s tim se, smatra ona, kasni 10 godina.
Istaknula je kako privatni smještaj zauzima čak 80 posto ukupnih smještajnih kapaciteta te kako imamo jedan od najkvalitetnijih privatnih smještaja na Mediteranu, no potrebno je njegovo brendiranje posebice obiteljskog smještaja.