Prošli petak, 24. siječnja, Hrvatska je svjedočila prvom velikom bojkotu trgovina, inicijativi građana suočenih s rastućim troškovima života. Iako su se nadali da će reakcija trgovačkih lanaca biti brza i odlučna, čini se da poruka nije adekvatno shvaćena. No, borba nije gotova – pokret poziva na novi bojkot ovog petka, 31.siječnja.
Platforma “Halo inspektore”, koja je inicirala prethodni bojkot, upućuje građane da se ponovno okupe i izraze nezadovoljstvo prema neodrživo visokim cijenama.
“Kada smo krenuli u #bojkot brojni analitičari su zajedljivo prognozirali kako nema smisla, da će jojo efekt odraditi svoje te da će se sav pad prometa anulirati dan prije i poslije kada Hrvati navale u trgovine. E, pa to se nije dogodilo! Kako su analizirali večeras u Dnevniku Nove TV, ne samo da nije bilo iole značajnog jojo efekta, nego smo, ujedinjeni kao građani, trgovinama iz džepa izbili golemih 44 milijuna i 183 tisuće eura! Toliko smo manje potrošili u usporedbi s prošlim tjednom! Znate li koliko je to? To je, kako su izračunali novinari Nove TV, oko 1 posto ukupnih godišnjih prihoda 5 najvećih trgovačkih lanaca!” objavljeno je na Facbook stranici ” Halo inspektore”.
Inicijativa potrošača, koja je brzo dobila podršku putem društvenih mreža, zahtijeva konkretne promjene i prilagodbu cijena kako bi se olakšao život običnih građana.
Podcijenjena snaga potrošača
Unatoč prvom bojkotu, mnogi trgovci nisu promijenili svoj pristup. Zamjetan je stav da bojkot ne utječe na njihovo poslovanje, što dodatno potiče ljutnju i odlučnost građana, te organizatori najavljuju novi plan potrošačkog bojkota za petak 31. siječnja. U njemu se predlaže bojkot tri trgovačka lanca: Lidla, Eurospina, dm-a, te bojkotiranje tri proizvoda: Coca-Cole, flaširane vode i deterdženata.
Za taj dan predlaže se i bojkot banaka, telekomunikacijskih usluga, izbjegavanje dostavljača, ali i kafića i restorana.
“Bit će još snažniji, veći i bolniji za mnoge koji su potcijenili potrošače. Posebice za one koje su u subotu pokazali potrošačima “srednji prst” i rekli da nastavljaju po starom” ističu organizatori.
Uz novi bojkot ovaj petak, očekuje se da građani diljem Hrvatske pošalju još glasniju poruku onima koji kroje njihove troškove života.
Kako su građani Hrvatske suočeni s izazovom održavanja svog životnog standarda u teškim gospodarskim uvjetima, novi bojkot trgovina prilika je za promjenu.
“Pozivamo sve građane da se pridruže bojkotu i time pokažu svoju odlučnost. Naša je kolektivna snaga u glasnom ‘ne’ nepravdi i prekomjernim cijenama,” poručuju organizatori bojkota. Prema njihovim riječima, podrška građana može prisiliti trgovačke lance na promjenu politike cijena.