Kako bi se poboljšala sigurnost na cestama, zastupnici u Europskom parlamentu idući tjedan namjeravaju potvrditi nova pravila EU-a o vozačkim dozvolama koja uključuju odredbe o vozačima početnicima, nezaštićenim sudionicima u cestovnom prometu i zabrani vožnje.
Očekuje se da će zastupnici u utorak potvrditi ažuriranje i promjene pravila EU-a o vozačkim dozvolama kako bi se osigurala diskvalifikacija nepažljivih stranih vozača. S obzirom na to da se na cestama EU-a godišnje izgubi gotovo 20 000 života, Parlament želi osigurati da pravila doprinose poboljšanju sigurnosti, priopćili su iz Europskog parlamenta.
Digitalna vozačka dozvola
Nacrtom zakonodavstva, koji je Vijeće već potvrdilo, predviđaju se dodatna pravila za buduće vozače, koji će morati naučiti više o rizicima slijepog kuta i upotrebe telefona pri vožnji te povećati svijest o pješacima, djeci, biciklistima i drugim nezaštićenim sudionicima u cestovnom prometu. Ostale inovacije uključuju novu digitalnu vozačku dozvolu kojoj se može pristupiti putem pametnog telefona, probno razdoblje od najmanje dvije godine za nove vozače, vožnju uz pratnju za 17-godišnjake i mogućnost da 18-godišnjaci dobiju profesionalnu vozačku dozvolu za kamione te vozačku dozvolu za autobus od 21 godine.
Kako bi se ograničilo nekažnjavanje nepažljive vožnje u drugoj članici EU-a, državi koja je izdala vozačku dozvolu morat će biti poslana obavijest o oduzimanju, suspenziji, ili o ograničenju vožnje u inozemstvu kako bi se izvršila kazna i osigurala njezina učinkovita prekogranična primjena. O tom će prijedlogu eurozastupnici, također glasati u utorak.
Revidirana pravila EU-a o vozačkim dozvolama dio su paketa o sigurnosti na cestama koji je Komisija predstavila u ožujku 2023., a čiji je cilj poboljšati sigurnost svih sudionika u cestovnom prometu i što više približiti se nultoj stopi smrtnih slučajeva u cestovnom prometu u EU-u do 2050. („Vizija nula”).












