LabOs osvaja vrtiće u Hrvatskoj: Osječki matematičari znaju kako potaknuti djecu da zavole brojeve, formule…

Foto: LabOs

Ekipa matematičara iz Osijeka osvojila je vrtiće diljem Hrvatske. Tvrtka Profesor sa svojim pilot projektom LabOs, kojega je podržalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja te Agencija za odgoj i obrazovanje, uvodi djecu u svijet matematike što je, navode, ključno za njihov intelektualni razvoj i uspjeh u budućnosti.

Matematika nije samo skup brojki i formula, ona razvoja logičko razmišljanje, sposobnost rješavanja problema i kritičko razmišljanje’, objašnjavaju osječki matematičari okupljeni u tvrtki Profesor čiji se pilot projekt LabOs od ove godine provodi u Zagrebu, Osijeku, Dubrovniku, Gospiću i Koprivnici, a Bilje je za sada jedina općina u Hrvatskoj u čijem vrtiću mališani imaju prilike upoznati čarobni svijet matematike.

‘Kao profesori matematike često smo se susretali s djecom koja matematiku doživljavaju kao problem, kao tešku i apstraktnu te imaju negativan stav prema učenju. Stoga je važno od najranije dobi poticati pozitivan odnos prema matematici kroz igru i svakodnevne aktivnosti, kako bi djeca razvila ljubav prema učenju i istraživanju. S tim ciljem pokrenuli smo naš progam koji su prepoznali brojni gradovi, vrtići, ali i roditelji i djeca. I dalje širimo svoje kapacitete po Hrvatskoj, jer je interes izuzetno velik’, istaknula je Davorka Rebuš, autorica programa i osnivačica LabOsa.

Uvođenje matematike u vrtiće – ključ za intelektualni razvoj
U program je do sada uključeno više od 250 vrtićaraca u dobi od četiri do šest godina čiji su odgojitelji certificirani LabOs predavači.

‘U prvih nekoliko mjeseci je program edukacija usvojilo oko 120 odgojitelja, što govori o velikom interesu odgojitelja, ali pokazuje i potrebu za ovakvim sadržajem u predškolskom obrazovanju. Povratne informacije odgojiteljica su izuzetno pozitivne, s naglaskom na korisnost konkretnih primjera i mogućnost njihove brze primjene u svakodnevnom radu’, kazala je Ana Gusak Mikac, autorica programa i LabOs edukatorica te dodala kako su edukacije interaktivne, inspirativne i poticajne za daljnje istraživanje matematičkih aktivnosti u vrtiću.

Zašto upoznati matematiku već u vrtićkoj dobi?


Prema PISA istraživanju (Program za međunarodno ocjenjivanje učenika), koje se provodi svake tri godine, Hrvatska se nalazi ispod europskog prosjeka u matematičkoj pismenosti. U izvještaju iz 2022. godine, hrvatski učenici bili su ispod prosjeka u odnosu na druge europske zemlje, kao i u globalnom kontekstu. Izazov često leži u pristupu nastavi, pa rano upoznavanje s osnovama matematike kroz zabavu i igru te koristeći nove tehnologije, uvelike može olakšati pripremu za školske klupe. Uključivanjem LabOs programa u plan rada vrtića, djeca razvijaju predmatematičke vještine, logičko razmišljanje i sposobnost rješavanja problema.

Program LabOs temelji se na poticanju znatiželje kod djece, istraživanju i aktivnom učenju.

‘Kada matematiku predstavite kroz igru, priče, pokuse i interaktivne zadatke, djeca se prirodno uključuju i rado sudjeluju u svakoj aktivnosti. Osim individualnih aktivnosti, organiziramo i grupne te timske igre gdje djeca razvijaju međusobnu suradnju i komunikacijske vještine. Veseli ih svako natjecanje, ali i zajedničko rješavanje problema, pri čemu razmjenjuju ideje jedni s drugima i međusobno si pomažu. Kada se matematika poveže s njihovim svakodnevnim iskustvima poput mjerenja sastojaka pri kuhanju, brojanjem koraka ili prepoznavanjem uzoraka u prirodi ona postaje smislenija i zanimljivija’, navode matematičari iz LabOsa.

Matematika je u svemu oko nas


Kako bi brojeve, oblike i odnose djeca doživjela kroz vlastito iskustvo u radu koriste materijale poput kockica, štapića, kartica, geometrijskih oblika i prirodnih materijala jer im pomažu vizualizirati matematičke pojmove i učiniti ih opipljivima.

LabOs poseban je i po tome što nije namijenjen isključivo darovitoj djeci, već je otvoren za sve zainteresirane mališane. Korak je to naprijed prema razvijanju privrženosti prema matematici bez koje je život nezamisliv, ali i prema boljim rezultatima u budućim istraživanjima koja su do sada učenike u Hrvatskoj svrstavala na razinu ispodprosječnosti kada je matematika u pitanju.

Podijelite ovaj članak