‘Gastronomska tradicija – vrijednost za novac’ zajednička je radionica Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i udruge JRE na kojoj su predstavljene moderne interpretacije tradicionalnih hrvatskih jela s ciljem uključivanja u široku gastronomsku ponudu.
U vremenu kada se informacije brzo šire, a turisti od destinacije traže što više doživljaja, važno je sačuvati identitet vlastite gastronomije, a on se gradi na baštini i naslijeđu te vrhunskoj namirnici. U želji da se potakne suradnja i razmjena znanja na prijateljskoj i profesionalnoj osnovi, JRE chefovi prezentirali su 10 modernih interpretacija tradicionalnih hrvatskih jela, priopćili su iz HTZ-a.
Riječ je o promišljenom pristupu tradicionalnim receptima te modernizaciji i vrsnoj inovaciji koja ima temelje u hrvatskoj gastronomskoj baštini pa je tako primjerice teleći Zagrebački odrezak pripremao Tibor Valinčić (Dubravkin put), Špek fileke Bernard Korak (Korak), dok je Torteline od boškarina s gljivama pripremila Floriana Ružić (San Rocco).
Jelo Fritto misto pripremio je Tino Sinožić (Navis), Patku s mlincima Matija Bregeš (Boškinac), dok je Buzaru pripremio Dino Šeparović (Kala), koji je ujedno radio i na Orahnjači. Bakalar na bijelo bilo je jelo u pripremi Stivena Vunića (Zijavica), Ćufte i šalšu pripremio je Vjeko Bašić (Boba), dok je Komišku pogaču pripremio Marko Gajski (Lešić Dimitri LD restaurant). Sva su jela pripremljena kako bi okupila i motivirala proizvođača hrane da zanatskim proizvodima podrže recepte i gastronomski sektor te da kao rezultat, hrvatski ugostitelji ova jela uključe u svoje ponude i tako dodatno obogate gastronomsku sliku Hrvatske.
Chef Rudolf Štefan, kojem je nedavno dodijeljena i uloga UN-ovog Ambasadora gastronomskog turizma, moderirao je radionice kojima se željelo ukazati na važnost visoke kvalitete namirnica. Skrenuo je i pažnju na važnost korištenja zanatskih proizvoda, kreativnosti i prezentacije, korištenja adekvatnih kulinarskih tehnika. Pokazao je konkretne primjere rješenja te ukazano na važnost opskrbnog lanca kojeg čine ugostitelji, distributeri i proizvođači.
Boutique destinacija
‘Hrvatska je boutique destinacija koja u usporedbi s drugim zemljama možda ne može konkurirati kvantitetom, ali kvalitetom svakako može. Naš adut je raznolikost i bogatstvo gastronomskog nasljeđa. Međusobna ovisnost restorana i kvalitetnih proizvođača lokalnih namirnica ključni je aspekt uspješne gastronomske turističke destinacije. Autohtona, iskrena i moderna kuhinja ono je čemu trebamo težiti i što će nas izdvojiti od konkurencije’, rekao je chef Štefan, navodi se u priopćenju HTZ-a.
Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice rekao je kako Hrvatska kontinuirano radi na kvalitetnom podizanju gastronomije kao ‘jednog od najtraženijih turističkih proizvoda’ koji često predstavljaju i važan motiv dolaska gostiju u destinaciju tijekom cijele godine.
‘Činjenica je da se Hrvatska u svijetu sve više doživljava kao zemlja kvalitetne autohtone eno-gastronomske ponude, što dokazuju rezultati posljednjeg TOMAS istraživanja o stavovima i potrošnji turista u našoj zemlji. Prema njima, uz prirodu, sigurnost i ugođaj, naši gosti visoku ocjenu daju i eno-gastronomskoj ponudi naše zemlje’, rekao je Staničić.
(Foto: JRE)