Hrvatska povezala Mađarsku i BiH: Slavonija postaje europsko prometno srce

Foto: obz

Završetkom autoceste A5, Hrvatska je zatvorila svoj dio Koridora Vc i prometno spojila srednju Europu s Jadranom — dok Bosna i Hercegovina još gradi ključne dionice.

Hrvatska je danas službeno završila svoj dio europskog Koridora Vc, prometno povezujući most Svilaj na granici s Bosnom i Hercegovinom s mađarskom mrežom autocesta. Time je ostvarena strateška veza između srednje Europe i Jadranskog mora, a Slavonija je dobila punu prometnu integraciju u europsku mrežu.

Na svečanosti otvorenja posljednje dionice autoceste A5, ukupne duljine 88,6 kilometara, okupili su se predstavnici Hrvatskih autocesta, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, izvođači radova i visoki državni dužnosnici, među kojima i predsjednik Vlade RH Andrej Plenković.

„Ovo je strateški projekt za Slavoniju, Baranju i Srijem, ali i za cijelu Hrvatsku. Povezujemo se s europskom mrežom autocesta, otvaramo nove gospodarske prilike i jačamo prometnu sigurnost,” izjavio je premijer Plenković, zahvalivši ministrima, lokalnim dužnosnicima i izvođačima na predanom radu.

Završetkom ove dionice, Hrvatska je prometno povezala sjever i jug Koridora Vc, od mosta Svilaj do granice s Mađarskom. U projekt je ukupno uloženo više od 875 milijuna eura, od čega 160 milijuna u posljednjih sedam godina. Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan istaknuo je da je današnje puštanje u promet posljednjih 5 kilometara rezultat višegodišnjeg rada i suradnje svih uključenih strana.

„Za ovu dionicu potpisali smo ugovor prije dvije godine, vrijedan 45,8 milijuna eura. Danas je i tih 5 kilometara završeno. Želimo svim korisnicima sigurno i ugodno putovanje mrežom Hrvatskih autocesta,” poručio je Huzjan.

BiH još gradi svoj dio

Iako je hrvatski dio Koridora Vc sada u potpunosti završen, prometna os europskog značaja još nije kompletno funkcionalna. Na teritoriju Bosne i Hercegovine preostaje izgraditi oko 200 kilometara, pri čemu se najviše izazova očekuje na južnim dionicama.

Dok sjeverni dio, od Doboja prema Svilaju, bilježi napredak, južni krak prema Mostaru i Pločama suočava se s tehnički zahtjevnim terenima i sporijom dinamikom. Posebno se ističe tunel Prenj, dug 10 kilometara, čija izgradnja još nije započela, a procjene govore da će trajati najmanje 7–8 godina.

Premijer Plenković izrazio je nadu da će BiH u sljedećim godinama dovršiti svoj dio Koridora, čime bi se prometno povezali Ploče s Osijekom, a zatim i s Budimpeštom.

Foto: obz

Podijelite ovaj članak