Blagdanska raskoš: Koliko ćemo potrošiti na poklone ovog Božića?

Ukupno 80 posto Hrvata planira kupovati božićne poklone. Značajno je porastao i broj onih, u odnosu na prošlogodišnje istraživanje, koji će za to izdvojiti više od 130 eura.

Lani je bilo svega 7% ispitanika koji će toliko potrošiti na kupnju poklona, dok je ove godine njihov broj narastao na čak 17%. Povećan je i broj onih koji će trošiti tek nešto manje od toga, odnosno do 130 eura, i sada se za ovu opciju izjašnjava 21% ispitanih, navodi se u rezultatima istraživanja kojega je tijekom studenog proveo Ja Trgovac magazin i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.

Shodno tome, smanjen je broj ispitanika koji će trošiti skromnije iznose pa tako onih koji će ovim povodom trošiti do 70 eura ima 25%, a za dvostruko većih 8 postotnih poena smanjen je udio ispitanika koji će na poklone potrošiti do 25 eura te ih je sada 17%. Jednako tako, smanjen je i broj ispitanika koji ističu da ne planiraju kupovati božićne poklone te je njihov udio sada na okruglih 20%.

Kada je riječ o njihovim usporedbama s prethodnom godinom, nešto više od polovice kupaca poklona (54%) kaže da će trošiti jednako kao i lani, dok će 26% njih trošiti manje, a 19% više za kupnju poklona. I ovdje je primjetan rast jer je lani samo 10% ispitanih izjavilo da će trošiti više, a 35% da će njihova potrošnja biti manja, navodi se u istraživanju.

Kupnja preko interneta

Online kanal je izuzetno važan kupcima božićnih poklona te je njih 57% ili 3 postotna poena više nego prošle godine izjavilo kako planiraju kupnju barem dijela poklona obaviti putem interneta.

Čak 18 posto ispitanih kupaca navelo je kako im kupnja božićnih poklona predstavlja dodatan stres, što je više nego lani, dok je istovremeno 40 posto onih kojima to predstavlja zadovoljstvo. Da im kupnja poklona predstavlja i stres i zadovoljstvo kaže 42% ispitanika.

Ono što je pak gotovo identično prošlogodišnjem istraživanju je pitanje hoće li naši građani ići na skijanje odnosno zimovanje. Pozitivno je odgovorilo njih 13%, što je za tek 1 postotni poen manje nego lani, a da si to ipak neće priuštiti navodi 87% sudionika anketnog istraživanja.

(Foto: Pixabay)

Podijelite ovaj članak