“Poduzetnik” slavi dvije dekade: Potrebno je biti hrabar, odvažan, kreativan i spreman raditi i po 24 sata dnevno

Foto: portos.hr

Kako postati poduzetnik, koji vas izazovi očekuju i kako su ih uspješno savladali drugi? Odgovore na ta pitanja časopis Poduzetnik donosi već punih dvadeset godina.

Od svojih skromnih početaka, ovaj časopis postao je nezamjenjiv izvor informacija, savjeta i inspiracije za sve koji hrabro kroče u poduzetničke vode.

Njegova bogata povijest, posvećenost edukaciji i stvaranje zajednice poduzetnika ističu se kao osnovni stupovi uspjeha. Danas Poduzetnik ne samo da informira, već aktivno sudjeluje u izgradnji poduzetničke kulture u Hrvatskoj i šire.

Obilježavajući svoj impresivni 20. rođendan, na Građevinsko-arhitektonskom fakultetu u Osijeku organiziran je susret iskusnih poduzetnika, javnih osoba, studenata i učenika osnovnih i srednjih škola.

Tom je prilikom Vladimir Mihajlović, urednik časopisa, podijelio zanimljive detalje o njegovu nastanku:  “Sve je počelo kao mjesečni prilog u lokalnim novinama, ali uz trud i predanost, transformirali smo se u samostalan časopis. Posebno bih istaknuo posljednjih šest godina, kada se uz podršku tima Bagatin časopis podigao na potpuno novu razinu”, istaknuo je urednik jedinih nacionalnih biznis novina u Slavoniji u tiskanom obliku.

Časopis Poduzetnik od samih početaka do danas bilježi transformaciju poslovnog svijeta. Kroz svoje stranice, redovito je pratio uspone, padove, izazove i nevjerojatne priče poduzetnika, koji svojim iskustvima motiviraju mlade i pružaju im uvide potrebne za ostvarenje vlastitih vizija.

“Tko god zakorači u poduzetničke vode, mora biti svjestan da to nije lako. Nisam pobornik onoga “nekad je bilo bolje”. Uvijek je jednako teško i izazovno, samo su danas možda dostupnije neke informacije. Potrebno je biti hrabar, odvažan, kreativan, vrijedan i spreman raditi i 24 sata dnevno. Puno je tu odricanja”, zaključuje Vladimir

Dodao je i kako je posebno ponosan što je časopis Poduzetnik uspješno ostvario projekt “Budi bolji” (BE-BETTER) namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola. Kroz gostovanja uspješnih poduzetnika, predstave, predavanja i druge edukativne aktivnosti, mladima se pruža prilika da zavire u stvaran svijet poduzetništva.

Inspirativne priče poduzetnika: Ključne poruke i iskustva

Pružajući inspiraciju i praktične savjete za sve prisutne, svoje jedinstvene priče, iskustva i uvide, na svečanosti obilježavanja 20 godina časopisa, podijelili su neki od sudionika.

Suvlasnik časopisa i direktor Futura Medical Group d.o.o.Ognjen Bagatin, istaknuo je važnost vjere u sebe, edukacije i upornosti. Naglasio je kako poduzetništvo zahtijeva hrabrost i viziju, ali i spremnost na suočavanje s izazovima.  

“Život poduzetnika često se prikazuje kao lagan, no stvarnost je daleko od toga. Poduzetnici se suočavaju s brojnim izazovima, neuspjesima i teškim trenucima koji nisu vidljivi izvana. Upravo ti trenuci stvaraju prilike za rast i razvoj. Za uspjeh je ključna vjera u sebe, edukacija i rad na vlastitom mindsetu,” rekao je Bagatin citirajući Henrya Forda:  Ako vjerujete da možete i ako vjerujete da ne možete, u oba slučaja ste u pravu.

Novinar, pisac, glazbenik i voditelj Krešimir Mišak govorio je o inovacijama i entuzijazmu kao ključnim pokretačima poduzetništva. Istaknuo je kako poduzetništvo često graniči sa znanošću, zahtijevajući stalno preispitivanje, eksperimentiranje i istraživanje.

“Poduzetništvo je poput eksperimenta—ljudi s entuzijazmom pokreću ideje iz čiste ljepote stvaranja. Granice između znanosti i poduzetništva neprestano se pomiču, a ključ uspjeha leži u odvažnosti i inovativnosti,” rekao je Mišak.

Opisao je svoje iskustvo u stvaranju poznate emisije Na rubu znanosti, istaknuvši kako je emisija trebala biti tek jedna od četiri, a na kraju se pretvorila u samostalnu emisiju punu novih tema i ljudi.

“Najvažnije što sam naučio od gitarista Psihomodo Popa Saše Radulovića jest da, kad izgubiš inspiraciju, promijeni instrument. Na istom instrumentu uvijek sviraš isto, ali kad se nađeš pred izazovom da moraš svirati nešto drugo, otkrivaš nove ideje. Postaješ učenik kojemu je sve novo, a to zahtijeva, rekao bih, veliku odvažnost,” zaključuje Mišak.

Josip Čes, vlasnik i idejni začetnik Čes Dental & Estetic klinike, prošao je fascinantan poduzetnički put od male stomatološke ordinacije otvorene 2008. godine do suvremene klinike smještene u poslovnom centru Eurodom u Osijeku. Njegova dugogodišnja vizija, podržana predanošću supruge Sandre i brata Damira, ostvarila se kroz pružanje vrhunske dentalne i estetske njege uz osobni pristup i beskompromisnu kvalitetu.

“Poduzetništvo je poput maratona, kojim se inače bavim,” objašnjava Čes, povlačeći paralelu između dvije velike strasti u svom životu. “Maraton je dug put—42 kilometra ispunjena raznim emocijama. Ima trenutaka kada ste “na vrhu svijeta “i osjećate se nepobjedivo, ali i trenutaka kada sumnjate u vlastite sposobnosti. Poduzetništvo je isto tako prepuno uspona i padova. Nekada sve izgleda sjajno, a ponekad mislite da nećete uspjeti. Međutim, ključ je u upornosti i vjeri u vlastitu viziju,” ističe Čes.

Njegova predanost i upornost doveli su do toga da danas Čes Dental & Estetic klinika zapošljava oko 35 ljudi, čime se pozicionirala kao lider u pružanju suvremenih zdravstvenih usluga.

Predstavnik Croatia osiguranja d.d.Domagoj Gligora, osvrnuo se na jedan od najmodernijih izazova s kojima se poduzetnici suočavaju—cyber napade. Posebno je istaknuo njihovu ozbiljnost i potrebu za prilagodbom malih i srednjih poduzeća ovim rastućim rizicima.

“Cyber napadi predstavljaju ozbiljnu prijetnju malim i srednjim poduzetnicima. U Hrvatskoj bilježimo prosječno pet napada dnevno, pri čemu su upravo ova poduzeća najugroženija. Statistike govore da mnoge tvrtke prestaju poslovati unutar godinu dana nakon što postanu žrtve takvih napada,” upozorio je Gligora.

Kako bi pružili podršku i zaštitu, Croatia osiguranje razvilo je uslugu osiguranja od cyber rizika, koja nudi pravnu i financijsku zaštitu. “Ova usluga omogućuje poduzećima da opstanu unatoč sve većim prijetnjama, pružajući im sigurnost i alate potrebne za dugoročno poslovanje,” istaknuo je Gligora, naglašavajući važnost proaktivnog pristupa u osiguravanju stabilnosti poslovanja.

Nastavak misije 

Govornici su svojim inspirativnim pričama i iskustvima pokazali što znači suočavati se s izazovima poduzetničkog puta, ali i kako se svaki od njih nosio s preprekama i ostvario svoje vizije. Njihove poruke o važnosti upornosti, vjere u sebe, inovacija i prilagodbe jasno pokazuju što je potrebno za uspjeh u modernom poslovnom svijetu.

Časopis Poduzetnik nastavlja biti pouzdan partner i njima i svim drugim poduzetnicima, prateći aktualne trendove i izazove koji oblikuju poslovni svijet. Posvećenost pružanju kvalitetnih informacija, korisnih savjeta i inspirativnih priča o uspjehu i dalje je u središtu njegove misije.

Foto: portos.hr

Podijelite ovaj članak