Dizajnerica koja vjenčanicama osvaja mladenke otkriva što se nosi ove godine

Prije 11 godina započela je svoje poduzetničko putovanje, a danas njen prepoznatljiv brend Gray by Ivana Čizmadija s osječkom adresom ima svoje mjesto diljem Hrvatske. Najviše su za njega čule buduće mladenke.

Kad je započinjala posao, Ivana je zamišljala kako će iz njezina ateljea izlaziti odjevni predmeti za svakodnevno nošenje uz poneki svečani komad. No, stvari su se mijenjale kako je vrijeme odmicalo. Prije nego se odlučila za poduzetništvo, radila je u salonu vjenčanica, pa je to u konačnici definiralo njen daljnji smjer.

Danas se Ivana može pohvaliti bogatom kolekcijom elegantnih vjenčanica koje odražavaju njezinu kreativnost i posvećenost detaljima. Kroz rad u vlastitom ateljeu, neprekidno teži inovaciji i usklađivanju modernih trendova s tradicionalnom elegancijom. Ivana vjeruje da svaki komad koji izađe iz njezine radionice nosi posebnu priču, što dodatno pridonosi posebnosti njezinog brenda kojeg je pomno godinama gradila. 

U razgovoru za naš portal Ivana je otkrila svoj poduzetnički put i izazove na koje je nailazila dok je njime kročila, a podijelila je s nama i koji su krojevi vjenčanica trenutno popularni, za koje se boje najviše odlučuju mladenke i još puno drugih zanimljivih detalja. Također, otkrila nam je i što muškarci misle o njezinim kreacijama.

Kako je interes za vašim proizvodima rastao tijekom godina?

Što sam duže radila, shvatila sam da mi je to draže i jednostavnije. S vremenom sam smanjivala spektar proizvoda koje nudim. Nisam htjela širiti posao, jer bi s time rastao i broj zaposlenih. Sada nas je, zajedno sa mnom, četvero. Iako je interes rastao, nisam htjela uzeti prevelik zalogaj. 

Kako biste opisali filozofiju vašeg brenda?

Vjenčanice su se pokazale najisplativijim i najtraženijim proizvodom. Jednostavno ih je odraditi u tehničkom smislu jer imamo i specijalizirane strojeve, radimo narudžbe materijala isključivo za njih. Imam još nešto večernjih haljina, ali smo ukinuli šivanje po mjeri, jer nam je želja po svjetskom trendu, otvoriti web shop i preko njega prodavati vjenčanice i večernje halinje. Držimo se custom bridala, a to znači izrada i dizajniranje vjenčanica po mjeri. Nismo željeli biti klasični krojački salon, nego onaj čiji će dizajn doći do izražaja. 

Od kada ste startali s izbacivanjem vlastitih kolekcija i fotografiranjem, sve se promijenilo? 

Da, sve više žena nam dolazi u studio zbog proizvoda koji nastaju u Osijeku. Prije toga su nam klijentice dolazile zbog nečega što su same osmislile. Pratimo svjetske trendove što nam nalažu bridal sajmovi i dizajneri. No, inspiracija nam izvire iz kontakta s ljudima, po nekom osjećaju što se traži.

Pitate li i muškarce za mišljenje?

Da, puno njih nam zna komentirati, posebice muškarci koji su fotografi. Oni vole jednostavnost, bez puno kićeraja, pompe. A žene vole izgledati lijepo, tu nema što. Krajnji je cilj da budu zgodne, lijepe i seksi istovremeno.

Što se trenutno najviše traži?

Specijalizirali smo se za jednostavnije i modernije vjenčanice, u smislu da nisu toliko slojevite, nego laganije, prozračnije, po principu manje je više. To je trenutno i trend, čisto bijela haljina. Takva nam je trenutno i ponuda. 

Odakle vam dolaze klijentice?

Iz cijele Hrvatske. Čak nam Osijek i Slavonija ne čine toliko veliki postotak, jer su kod nas djevojke u Slavoniji tradicionalnije, okreću se salonima vjenčanja i najmu. Nama puno više klijentica dolazi iz Zagreba, s Jadrana. One u Osijek dolaze upravo zbog nas, što nam je izuzetno drago, i raspituju se gdje mogu prespavati, što i gdje mogu pojesti. Obično dolaze s nekoliko prijateljica, i od toga naprave mali izlet, provod. To je baš dobro.

Imate li upita i iz inozemstva?

Dosta nam mladenki dolazi iz dijaspore, koje su porijekom iz Osijeka, Hrvatske. Imali smo jednu malu kampanju u Kaliforniji i iznenadili smo se koliko je bilo odjeka, ali manji broj jer su bile u pitanju narudžbe preko interneta, a trenutno nemamo osposobljen web shop. Iznenadili smo se koliko nije teško naručiti vjenčanicu ili večernju haljinu online upravo na primjeru američkog tržišta. Oni svi kupuju vjenčanice, uopće nemaju najam. Kupuju gotovu vjenčanicu, a kod sebe imaju posebne studije za korekcije. Na taj način to kod njih funkcionira.

Kako vidite prodaju putem interneta?

Danas je era interneta. Sve se može vratiti, tako je i kod nas. No, klijentice nisu toliki perfekcionisiti kao kada dođu kod nas u atelje, jer onda mora sve leći idealno, kao po špagi. Zato volimo da buduće mladenke dođu u salon. Kada im pošaljemo proizvod, ne možemo iskontrolirati. Iako, sve što smo poslali, svi su bili prezadovoljni. Nismo imali još ni jednu haljinu koja nam se vratila nazad, da nešto prekrojimo. 

Koliko haljina je izašlo iz vašeg atelja do sada?

Nisam računala, ali prema onome koliko smo prosječno godišnje izdavali haljina, i koliko godina radimo, mislim da je nešto manje od 3000 haljina. To je respektabilna brojka. Sve radimo ručno.

Koliko vam je u prosjeku potrebno za izradu jedne vjenčanice?

Teško je to odgovoriti. Nisu svi modeli isti. Ako ubrojimo vrijeme koje smo potrošili na dizajn, izradu kroja, prekrajanje, a to nitko ne računa, jako puno vremena trošimo na odabir materijala, usklađivanje boja, pa kada nešto napravimo, vidimo da ne štima, onda sve od početka. No, recimo da nam za svaku haljinu treba dva, tri dana sigurno. Od skice do gotovog proizvoda, kada sve pripremimo, možemo izraditi i dvije haljine dnevno. Vrlo rijetko, ali možemo, sve ovisi o kompleksnosti.

Koje su boje in?

Uvijek su aktualne pastelne i jake boje. To je vrlo općenito. Prema našem ormaru su trenutno in petrolej plava, zelena, magenta roza, svjetlo plava, lila, a puder roza je konačno malo pala. Ona je jedno vrijeme bila apsolutni hit. Iako je i dalje imamo u ormaru, pa klijentice čim zakorače kod nas, odmah se nje uhvate.

Kombinezon ili haljina?

Kombinezoni da bi stajali kako trebaju, moraju se raditi po mjeri. Izrađujemo ih za mladeke, ali ih nemamo u slobodnoj prodaji. Sada su jako veliki hit mini, mikro haljine, vjenčanice. To su mala umjetnička djela, male skulpture. 

Jako je popularan kroj zvona, za kratku haljinu, što stoji djevojkama koje imaju i bokove, jaču guzu, jer kada je nešto široko oko vas, odmah vam noge izgledaju tanje. Tako čim nešto probaju, odmah izgledaju zgodno. Korzet ih gore pritisne, a i oni su sada super popularni. Oni neko vrijeme nisu bili toliko u trendu, prethodno je dominirao V izrez. 

Koja je tvoja najdraža boja?

Definitivno plava i bijela. Ne znam ni sama koliko u ormaru imam bijelih haljina. Nije to zbog vjenčanica, nego uvijek kada nešto kupim, zalijepim se na bijelo. 

Nedostaje li više boja na ulici?

Najlakše je biti u crnom. Sve zavisi od stila, ali je sve sivo, bež, crno, bijelo. To su boje koje uvijek idu i najlakše ih je iskombinirati.. 

Eksperimentiraju li ljudi s odjećom?

Bojimo se eksperimentirati. Tko se ne zna iskombinirati, radije bih preporučila da ne ide na uzorke, neka bude čak i dosadan, ali lijepo obučen. Za odijevanje ili imaš ili nemaš žicu. Tu nema neke škole koja te tome može naučiti. Ili si kreativan ili nisi. 

Oblače li se ljudi sukladno trenutnom raspoloženju?

Jako puno. Ja sam imala fazu u kojoj sam skoro mjesec dana nosila sve bijelo, bež i crno, dosadno, i onda me samo jedan dan nešto ‘opali’ i nosi mi se kričavo roza.  Nisam dosljedna nekom stilu, što mi je dobro u poslu, jer se znam staviti u tuđe cipele. Volim boje, uzorke, romantične haljine, ali i geometrijske oblike, čiste linije. Sve ovisi kako sam taj dan raspoložena. Jedan dan mi je mrak što obučem na sebe, pa zato na Instagramu imam Outfit of the day. Ne zato da se pohvalim kako sam se obukla, nego kada nemam inspiraciju što obući, pogledam što sam već nosila. Uočila sam da neku kombinaciju koju sam nosila prije dva mjeseca, taj mi se dan uopće ne sviđa, ne leži mi, kao i samopouzdanje koje toga dana imaš. 

Neke simpatične situacije koje su vam obilježile prvih 11 godina rada?

Ima ih jako puno. Među zadnjima je bila jedna mladenka koja je rekla kako nas je prije 10 godina, kada smo počeli raditi, zapratila i počela štedjeti za našu vjenčanicu, iako tada nije ni poznavala budućeg supruga. Vraćaju mi se i djevojke kojima smo prije 7- 8 godina radili maturalne haljine, a sada nam dolaze po vjenčanice.

Za kraj, da niste dizajnerica odjeće, što biste bili?

 Kad ne bih bila dizajnerica odjeće, bila bih stolarica, kroz smijeh odgovara Ivana.

S obzirom na dosadašnji uspjeh i brojne pozitivne povratne informacije, očito je da Ivana ima ono što je potrebno za daljnje uspjehe u industriji. Jedno je sigurno, mladenke diljem Hrvatske mogu računati na nju da će njihov poseban dan učiniti još posebnijim. 

 

Podijelite ovaj članak